Signal否定派
@acdlite: We might add a signals-like primitive to React but I don’t think it’s a great way to write UI code. It’s great for performance. But I prefer React’s model where you pretend the whole thing is recreated every time. Our plan is to use a compiler to achieve comparable performance. @acdlite: I really don't mean to be too dismissive of the enthusiasm around signals. I just prefer to imagine a world where the main thing you think about when building components is something other than optimizing update performance. https://pbs.twimg.com/media/FplRmXlXoAAGHDd.jpg
@acdlite: @youyuxi @trueadm When @Huxpro introduced Forget at React Conf we focused on the auto-memoizing part, but the plan all along has involved compiling to a lower level reactive runtime. We like the perf characteristics of signals. We don't like the code you have to write to get it. クライアント上での差分レンダリングを最適化したいならそれに特化したライブラリを使えばいい koushisa.icon
Rxと同じで、フレームワークの裏側で使う分には便利だけどアプリケーションの表に出てくるべきではないと思っている リアクティブな変数なのか、そうでないかを区別するために注意が必要となる 区別するために命名を$xxxとするような規約が生まれる
静的検査が難ししい
Rxみたいに$hoge~のような命名規則とかでなんとかしてるイメージ シンプルな画面であればシンプルにかけるようになるのは、それはそう
コンポーネントのレンダリングと状態が紐付かない
リアクティブの最小単位をコンポーネントに統一することで一貫性を保つ koushisa.icon