immersedで仕事をする
This week, I’ll spend 40–50 hours in Virtual Reality, like I did last week and every (work) week for the last 2½ years. It’s not just fun and games — there are plenty of those, along with exercise, meditation, creativity, socializing, etc. — but for this article, I’m only focusing on (and counting) the work.
Yes, really: 8–10 hours a day strapped in.
利点を述べている
コスト
従来のマルチモニタ構成より安いかも
集中による生産性増大
+20-100%の効率
リモートワークで仕事用のスペースが別にできる
HMDを外せば離脱できる
柔軟性
どこでも、どんな姿勢でも作業が可能
アクセシビリティ
骨折した時に足を上げた状態でも不自由せず作業できた
デメリット
状況認識できない
ハードウェアの長時間着用がつらい
光学的スイートスポット、適切なバランス、温度、機器のクリーニングを維持する必要あり
急速に進化していて、ベータ製品でいっぱい