Enjin:デベロッパーが受けられる恩恵
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m0t0k1ch1.icon Enjin がゲームデベロッパーに提供するものを把握する m0t0k1ch1.icon デベロッパーがどんな恩恵を受けられるのか
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Monetization
Raising the Intrinsic Value of Digital Assets: Considering that less than 3% of players currently purchase virtual items, raising the intrinsic value of items through true ownership will increase players’ value perception of each purchase, leading to increased sales and a more positive player experience.
デジタル資産の本質的価値を高める:仮想アイテムを購入しているのはプレイヤーの 3 % 以下、という現状を考慮すると、真の所有権によってアイテムの本質的価値が高まることで、購入という行為がプレイヤーに受け入れやすいものとなり、売上増加やよりポジティブなプレイヤー体験に繋がる。
m0t0k1ch1.icon 3 % の母数って、全世界のゲームプレイヤー??
Taxing Secondary Markets: The Blockchain SDK will enable game developers to set up secondary marketplaces, both within and outside of their games, where they can earn a percentage of all player-to-player sales. This can also have a viral marketing effect for games, as they are giving players a powerful financial motivator to promote and advertise the game’s digital assets.
セカンダリマーケットへの課税:Blockchain SDK によって、ゲームデベロッパーはゲーム内外においてセカンダリマーケットを構築することが可能になり、そこで全てのプレイヤー間における売上から手数料を徴収できる。これにより、プレイヤーにゲームのデジタル資産を広告・宣伝する強い金銭的な動機が生まれることで、ゲームに対してバイラルマーケティング効果ももたらすことができる。
Selling Collectibles: CryptoKitties used this tactic perfectly by enabling trade of rare collectibles, some of which have sold for over $100,000. Over $25 million in transactions has occurred within the CryptoKitties marketplace. The very nature of the blockchain ensures that everything is open for audit, including the type and volume of digital items created. This can be a massive opportunity for developers interested in introducing rare items to their games. Scarce items on the blockchain are transparent and trackable, their scarcity is verifiable, and their relative value is assured. Their history is also public, so if the items were involved in an event of historical significance, the proof remains on the blockchain.
コレクティブルの販売:CryptoKitties は、希少なコレクティブルの取引を可能にすることで、完璧にこの戦略を利用した。それらのうちのいくつかは 10 万ドル超で売れた。CryptoKittes のマーケット内では 2500 万ドル超の取引が発生した。Blockchain の性質上、生成されたデジタルアイテムのタイプや量含めた全ては監査可能であることが保証される。これは、ゲームに希少なアイテムを導入することに興味のあるデベロッパーにとって大きな機会となる。Blockchain 上の希少なアイテムは、透明性があり、追跡可能であり、その希少性は検証可能である。また、それらの相対的価値も保証されている。履歴も全て公開されるため、アイテムが歴史的に重要なイベントに関係した場合、その証明は Blockchain に残る。
Regulating Third-Party Markets: The Blockchain SDK enables developers to regulate gray markets by selecting specific locations in which items can be bought and sold. By enabling certain third-party websites to promote and sell their items, developers will be able to earn a commission from their sales and gain extra exposure for their game.
サードパーティマーケットの規制:Blockchain SDK によって、デベロッパーは、アイテムが売買可能な場所を選択し、グレーなマーケットを規制することが可能になる。特定のサードパーティの web サイトでアイテムの宣伝・販売を可能にすることで、デベロッパーはその売上から手数料を徴収したり、ゲームの露出を増やしたりすることができる。
Cashing in for ENJ: Developers can set an exchange rate for players to cash in their items for ENJ and, in turn, receive a portion of that ENJ back into their own wallet.
ENJ への換金:デベロッパーは、プレイヤーがアイテムを ENJ に換金する際のレートを設定し、その ENJ の一部を自身のウォレットに還元することができる。
Enabling Time-Based Subscriptions: The Blockchain SDK will eventually be upgraded to provide facilities for time-based subscriptions, which can be useful for enabling access to games, levels, power-ups, rentals, and more. Time-based subscriptions can be minute-to-minute or even second-to-second, giving users exactly what they pay for.
時間ベースのサブスクリプション:Blockchain SDK は、ゆくゆくは時間ベースのサブスクリプション機能を提供する予定である。これは、ゲーム、レベル、パワーアップ、レンタルなどへのアクセスを有効化するのに有用である。時間ベースのサブスクリプションは、分単位や秒単位でも可能であり、ユーザーに対して正確な支払い対象を提供できる。
Creating Taxable Rental Markets: By enabling players to rent out their items, developers can earn a percentage of the rental fees. This feature will be added in future updates of the SDK.
課税可能なレンタルマーケットの構築:プレイヤーがアイテムを貸し出せるようにすることで、デベロッパーはレンタル手数料を徴収することができる。この機能は、将来の SDK アップデートで追加される予定。
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Revenue Protection
Ending Chargebacks and Fraud: It is estimated that for every successful sale of a digital item, seven more are lost to fraud. This wreaks havoc on in-game economies and costs the gaming market tens of billions of dollars annually. Items created using our SDK are protected by the blockchain and actioned through smart contracts, making this kind of fraud impossible.
支払い拒否や詐欺の終焉:1 つのデジタルアイテムの販売が成功する度、詐欺によってその 7 つ以上が失われていると言われている。これはゲーム内経済に大混乱をもたらし、ゲーム市場に年間数百億ドルのコストを生み出している。我々の SDK を利用して生成されたアイテムは Blockchain によって保護され、スマートコントラクトを通じてアクションが実行されるため、この種の詐欺は不可能になる。
Restricting Third-Party Markets: As previously mentioned, the Blockchain SDK enables developers to regulate and restrict third-party markets by selecting specific locations for items to be bought and sold. This makes it impossible for unauthorized third-parties to sell their items without permission — meaning that developers can use this feature to combat activities fueled by grey market trading of virtual items, such as hacking, botting, and scamming.
サードパーティマーケットの制限:前述した通り、Blockchain SDK を利用してアイテムが売買される場所を選択・特定することで、デベロッパーはサードパーティマーケットを規制・制限できるようになる。これにより、認可されていないサードパーティが許可なくアイテムを販売することが不可能になる。すなわち、デベロッパーはこの機能を利用することで、仮想アイテムの取引が行われているグレーなマーケットによって促進される活動(ハッキングやボット利用、詐欺など)と闘うことができる。
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Fundraising & Promotion
Item Pre-Sales: Crowdfunding is a popular way to raise money for game development. With the Blockchain SDK, developers can create digital assets before they have even built their game, enabling them to reward supporters instantly by delivering rare, valuable, or discounted in-game assets. Players can hold these assets securely in their Enjin Wallet for later use when the game is released.
アイテムのプレセール:クラウドファンディング は、ゲーム開発のための資金調達方法として一般的である。Blockchain SDK を利用することで、デベロッパーはゲームを構築する前にデジタル資産を作成し、希少価値のあるゲーム内資産(割引してもよい)を提供することで、サポーターに対して即座に報酬を与えることができる。プレイヤーは、ゲームがリリースされた後で使用できるよう、これらの資産を自身の Enjin Wallet でセキュアに保有することができる。
Crowd Marketing: Developers can use Enjin’s solutions to mobilize their community and provide an incentive to promote their game. By providing influencers and publications with digital assets to use, customize, give away, and sell, developers will create a powerful motivator to push their products, helping solidify their user base before well before launch. Every player that receives a pre-release digital asset is more likely to use it and try out the game, especially if the item was paid for. Developers will be able to generate revenue by taxing a portion of every sale and automatically receiving the profits.
クラウドマーケティング:デベロッパーは Enjin のソリューションを利用してコミュニティを動員したり、ゲームの宣伝に対してインセンティブを提供することができる。インフルエンサーや広報に対して、使用・カスタマイズ・配布・販売可能なデジタル資産を提供することで、デベロッパーは彼らのプロダクトをプッシュする強力なきっかけを生成でき、それによってプロダクトのローンチ前からユーザーベースを強固なものにすることができる。リリース前にデジタル資産を受け取った全てのプレイヤーは、それを使ってゲームを試す可能性が高い(特に、課金しないと手に入らないアイテムである場合など)。デベロッパーは全ての販売に対して一部課税することで収益を生み出し、自動的に利益を受け取ることができる。
Creating a Digital Multiverse: Using the Blockchain SDK, developers can enable certain digital assets, such as characters and their possessions, to be easily ported between games. This allows them to team up with other game developers to create a digital multiverse in which players can be transported through different universes while retaining their base attributes and possessions. This level of cross-promotion and collaboration enables a new form of game development partnership, allowing developers to share user bases and pool marketing resources.
デジタルマルチバースの誕生:Blockchain SDK を利用することで、デベロッパーは特定のデジタル資産(キャラクターや所有物など)をゲームをまたいで簡単に移植させることができる。これによって、他のゲームデベロッパと協力してデジタルマルチバースを生成することができる。そこでは、基本的な特性や所有物を維持したまま、プレイヤーを様々なユニバースに運ぶことができる。このレベルで相互プロモーションとコラボレーションによって、新しい形式のゲーム開発パートナーシップが可能となり、デベロッパーはユーザーベースの共有とマーケティングリソースの共同出資が可能となる。
Utilizing Digital Asset Gift Cards: We will eventually develop the ability for developers to create gift cards for digital assets. We envision a future in which developers can sell their digital assets in retail stores or allow gamers to purchase gift cards online to give to their friends. Importing these assets into their games will be a simple process handled by the Enjin Wallet.
デジタル資産ギフトカードの活用:最終的には、我々はデベロッパーがデジタル資産のギフトカードを作成できる機能を開発する。我々は、デベロッパーがデジタル資産を小売店で販売したり、ゲーマーが友人にギフトカードを贈るためにオンラインでそれを購入したりできるようになる未来を想定している。これらの資産をゲームにインポートするのはシンプルなプロセスであり、 Enjin Wallet がこの処理を担う。
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User Retention
Boosting Community Engagement: Economics is fundamental to community, and ownership is essential to economics. By utilizing our SDK, developers will give players more reason to interact, cooperate, collaborate, and increase their emotional connection to games. Increasing a player’s emotional investment is a proven way to also increase their financial investment — but this is not just about creating more valuable products for developers to sell. True ownership makes virtual worlds more meaningful and gives players a greater sense of immersion.
コミュニティの積極的な関与の加速:経済はコミュニティの基礎であり、所有権は経済に不可欠である。我々の SDK を活用することで、デベロッパーはプレイヤーに対して、交流・協力・コラボレーションする理由を提供し、プレイヤーとゲームとの感情的な繋がりを増やすだろう。プレイヤーの感情的な投資を増やすことは、金銭的な投資を増やすための実績ある方法である。しかし、これはデベロッパーが販売する価値あるプロダクトを生成することだけについての話ではない。真の所有権は仮想世界をより意味のあるものにし、プレイヤーに対してより強い没入感を与える。
Enabling Continued Storylines: Enabling characters and their possessions to be ported between games gives developers the unique ability to create continued storylines in which a player’s character and story continue to grow and evolve as they travel through new games.
継続的なストーリーライン:キャラクターや所有物がゲームをまたいで移植できるようにすることで、デベロッパーは継続的なストーリーラインを生成することができる。キャラクターやストーリーは、プレイヤーが新しいゲームを経ていくにつれて成長と進化を続ける。
Creating Vertically Integrated Communities: The Blockchain SDK also enables developers to create digital assets that can be ported between limitless platforms and devices, meaning players could use their items on integrated websites, forums, apps, and even Wi-Fi-enabled devices like TVs and smart fridges. The potential of this innovative approach to digital asset management has yet to be thoroughly investigated.
垂直統合型コミュニティの形成:Blockchain SDK によって、デベロッパーは無限のプラットフォームやデバイスの間で移植可能なデジタル資産を作成できるようになる。つまり、プレイヤーは自身のアイテムを、統合された web サイトやフォーラム、アプリ、さらにはテレビやスマート冷蔵庫などの wi-fi 対応デバイスで使えるということである。デジタル資産管理に対するこの革新的なアプローチの可能性は測り知れない。