LGBTQ+はゲームにより多くの時間を使うが企業はそれを無視している
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クィアのゲーマーは確かに多そう、ゲームというメディアが好きなクィアは多そうというのはその通りなのだが、20%近くというのは「本当に?」と思った。よく言われるのは日本では5%がセクシャルマイノリティだという話を聞いたことがある。それがゲームという文化になった瞬間に4倍にまで割合が上がるというのはちょっと考えにくかった。そんなもん???
Nearly one in five gamers identify as LGBTQ+, and queer gamers spend more time and money playing video games than cisgender and heterosexual gamers, according to a new report by the queer media watchdog GLAAD. / Despite this, only 2% of video games contain queer storylines or characters, the report added. However, statistics suggest that video game development companies could financially benefit from becoming more inclusive while also helping queer people living in anti-LGBTQ+ communities to feel better. シネマンドレイクの紹介はまったく正しい。ただ、元の記事を読むとそれもGLAADなる団体による調査結果の引用だとわかる。
“GLAAD’s finding that 17% of active gamers are LGBTQ, and the growth from 10% of active gamers being LGBTQ from Nielsen’s Games360 study in 2020, proves their tremendous influence on the gaming industry. The study shows that for LGBTQ gamers, a safe and inclusive environment goes beyond the game itself—with nearly 70% indicating they are less likely to buy from a studio with a history of mistreating LGBTQ workers.” (Stacie de Armas, SVP, Diverse Insights and Initiatives, Nielsen) GLAADのページまでたどったけど、この調査はニールセンって人とパートナーになってやってるとの説明は見つけられたけど、データの取り方や調査方法についての情報まで時間なくてたどりつけなかった。誰か教えて。Nielsen's Games360 Studyってのがそれらしいんだけえど。
でも、全人口の5%がLGBTQ+だとして、ここでの調査では35歳以下にしめるゲーマーの中での割合なので、同じく35歳以下でのLGBTQ+の割合と比較してどれくらい大きいのかが気になる。35歳以下とすることでクィアの人数自体が全人口よりも大きくなりそう。