音楽にフォーマットが与えてきた影響
Format has long had an impact on the sound of recorded music. A 45 RPM 7" single could hold about three to five minutes of music, so that became the normal length of a pop song in the 1950s, allowing for singles artists and novelty tracks. Music videos had to compete with boredom and the remote, which benefited artists with more extravagant looks in the ’80s. LPs and CDs lent themselves to medium-paced, dozen-song albums, which gave rise to “album-oriented rock.” MP3s were rough and free, so they encouraged lo-fi demos and eclectic tastes. With subscription streaming, every song is competing with 70 million other songs, so tracks with front-loaded hooks fare best—and since artists get paid a fraction of a penny for each song streamed, they have an incentive to crank out albums with a ton of songs. The frantic pace of TikTok has songwriters cutting still more precious seconds from their would-be hits.
録音された音楽の音にフォーマットが影響を与えるようになって久しい。45回転の7インチシングルは約3分から5分の音楽を入れることができたので、1950年代にはそれがポップソングの通常の長さとなり、シングルアーティストやノベルティトラックが可能になった。ミュージック・ビデオは、退屈さと遠隔地との競争にさらされ、80年代にはより贅沢なルックスを持ったアーティストが活躍するようになった。LPとCDは、ミディアムペースで数十曲のアルバムに適しており、「アルバム指向のロック」が生まれた。MP3はラフで無料だったため、ローファイなデモや折衷的なテイストが好まれた。定額制のストリーミングでは、すべての楽曲が7,000万曲の他の楽曲と競合するため、フックのある楽曲が最も有利になります。TikTokの猛烈なペースは、ソングライターがヒット曲となり得る曲の貴重な秒数をさらに削ることになる。
すごい要約だ
7インチ→ポップソングの通常の長さ、3~5分
ミュージックビデオ→過剰なルック(デヴィッド・ボウイとかマイケル・ジャクソン的な?)
LP、CD → アルバム指向 (原子心母、サージェント・ペパーズ)
MP3 → ローファイや折衷主義(?)
定額制 → フック
TikTok → 短縮化