ShaderNodeでDriverを使うとパフォーマンスが著しく低下する
ソース
@lateasusual_: Don't use drivers in material nodes, it can cause huge performance problems in heavier scenes. Instead of "#frame" use an Attribute node set to View Layer, and use the frame_current attribute instead.
回避策
ノードの数値などにドライバーを入れる代わりにAttribute Nodeを出してView Layerにしてframe_currentを引っ張ってくる 現在の時間以外を呼び出したいときは、Custom Propertyに一旦吐き出して同じくAttribute nodeのView Layerでそれを参照する
@lateasusual_: Put the driver on a custom property of the Object, and use the attribute node again to access it. The performance issue is a global thing - *any* material node driver will cause a performance slowdown that scales with how many nodes are in the scene (over all materials!) 1つでもShader Nodes内でDriverで制御しているものがあればめちゃくちゃ重たくなるけど、2つ目以降は重さ的には変わらないらしいので諦めるというのもアリ