リアルタイムレンダリング第4版
https://gyazo.com/48c955efe4fd64e3031c48d605670d9e
https://gyazo.com/6c4e53bb3465d9ddf45ab1bf696385f2.png
もくじ
1 はじめに
2 グラフィックスレンダリングパイプライン
3 グラフィックス処理ユニット
4 変換
5 シェーディングの基礎
6 テクスチャリング
7 影
8 光と色
9 物理ベースのレンダリング
10 ローカル照明
11 グローバル照明
12 イメージ空間効果
13 ポリゴンのかなた
14 ボリュームと透過性のレンダリング
15 ノンフォトリアリスティックレンダリング
16 ポリゴンテクニック
17 曲線と曲面
18 パイプライン最適化
19 高速化アルゴリズム
20 効率的なシェーディング
21 仮想現実と拡張現実
22 交差テスト手法
23 衝突検出
24 グラフィックスハードウェア
25 リアルタイムレイトレーシング
26 未来
Chapter 1 Introduction
Chapter 2 The Graphics Rendering Pipeline
Chapter 3 The Graphics Processing Unit
Chapter 4 Transforms
Chapter 5 Shading Basics
Chapter 6 Texturing
Chapter 7 Shadows
Chapter 8 Light and Color
Chapter 9 Physically Based Shading
Chapter 10 Local Illumination
Chapter 11 Global Illumination
Chapter 12 Image-Space Effects
Chapter 13 Beyond Polygons
Chapter 14 Volumetric and Translucency Rendering
Chapter 15 Non-Photorealistic Rendering
Chapter 16 Polygonal Techniques
Chapter 17 Curves and Curved Surfaces
Chapter 18 Pipeline Optimization
Chapter 19 Acceleration Algorithms
Chapter 20 Efficient Shading
Chapter 21 Virtual and Augmented Reality
Chapter 22 Intersection Test Methods
Chapter 23 Graphics Hardware
Chapter 24 The Future
Chapter 25 Collision Detection (download chapter)
Chapter 26 Real-Time Ray Tracing (download chapter)
Linear Algebra (download chapter)
Trigonometry (download chapter)
Bibliography (page link)
https://gyazo.com/6c4e53bb3465d9ddf45ab1bf696385f2.png
hoge