The Best Godot Settings for Pixel Art
Table of Contents
1) A Brief History of Computer Graphics
2) An Art Style is Born
3) Using Pixel Art with Pixel-Perfect 2D Rendering in Godot
3.1) Choosing Your Resolution and Aspect Ratio
3.2) Godot Project Settings for Pixel Art
3.3) Hey, I'm working on a new tutorial. What do you want to learn next?
3.4) But what if you do want to support ultrawide monitors?
クラシックなコンソールをエミュレートする場合は、以下の解像度に合わせる
ニンテンドーエンターテインメントシステム(NES)– 256 x 240
スーパーファミコン(SNES)– 256 x 224
ただし、4:3 のアスペクト比になる
最近の多くのユーザが使用する16:9 アスペクト比にしたい場合は
320:180
480:270
384:216
あたりがよく使われる
Godot の Window Override の設定で、3~5倍等に scale させる
Strech Mode は viewport に、 Aspect は keep 系のにする
Pixel Snap のオプションを ON にすると、0.5 ピクセルをレンダリングしなくなる
Texture のインポートセッティングは 2D Pixel にし、プロジェクトのデフォルト設定にしておくこと
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