ベイト・ボール(魚群) / Bait Ball
私が最初にValkyrieにこの言葉を適用したとき、「ベイト・ボール(魚群)」は、より古くて無関係なNPCの行動に関連していました。その後のリリースではNPCの能力が大幅に向上し、プロンプトを表示せずにキング・オブ・ノー・ヒルをプレイしなくなりましたが、現在では新しいパイロットの流入により基礎的なAIによって一度見られたこの同様の誤りが引き起こされています。無鉄砲な者、経験の浅い者、または勇敢な者は、炎に向かう蛾のように、敵機が視界に入るとすぐに広く開けた空間を飛びます。そして良い翼の男のように、あなたは翼の仲間を開きます。その絶え間ないミサイルインジゲータのブザー音により、遮蔽物がないということはあなたの命がどれほど速く、機敏かに依存していることを意味しているということを思い出します。
また、コンデンサの半分を焼いたことに気付くと、この点で呪いが始まります。今、あなた、あなたの翼の男、そして多くの敵対者が、どこにも表紙をつけずに真っ暗なところで喧嘩し始めます。 ECM、EMP、ブラスター、パルス砲、爆発、時にはミサイルの爆発で、破壊の巨大な不協和音が形を取ります。竜巻のように、餌のボールの生活は一瞬ですが、それは両側に壊滅的なことがあります。ここでは、統合された火災や消耗のゲームになります。
最良のアドバイスは、これらの状況を回避することです。目標を優先して艦隊を分割します。
魚群の中心にあるどのターゲットにもミサイルを使用しないようにしてください。これにより、ミサイルに影響を及ぼす間接的な対策の可能性が減ります。
敵が数的有利な魚群には決して飛んで行かないでください。これにより良い結果になることはありません。
魚群が頑固にぶら下がっている場合は、交戦を障害物まで引き出して下さい。大きな難破船のような障害物を使用すると、魚群がより小さな戦闘に分裂します。
魚群には殺人泥棒のようなものはありません。目的は、あなた自身の死傷者を減らすために、できるだけ早く他のチームを抹殺することです。火事を統合することは、戦いをあなたの利益に向ける最も速い手段になります。
クラスと脅威によって目標とする敵機を決めてください。サポート機は、あなたのすべての努力を数秒で無駄にすることができるため、ほとんど常に優先的に狙わなければなりません。
Heavy機を操縦する際は、アプローチベクトルであなたの翼の人に近づけないようにしてください。 Heavy機は領域効果のダメージに優れています。
When I first applied the term to Valkyrie, ‘bait ball’ was in reference to some older and now irrelevant NPC behavior. Subsequent releases have seen a drastic increase in the capabilities of the NPCs and while they no longer played king-of-no-hill without prompting, the influx of new pilots are now making the same mistakes once performed by rudimentary AI. Like moths to a flame the foolhardy, inexperienced, or the brave, fly across wide open space as soon as a hostile comes within view. And like a good wing man, you follow your wing mate out into the open. That incessant buzzing missile indicator reminds you that no cover means you’re life now depends on how fast and how maneuverable you are.
It’s also around this point where the cursing begins as you realize you burned half your capacitor getting there. Now you, your wing man, and a number of hostiles start brawling it out in the middle of nowhere with no cover. Flashes of ECM, EMP, blasters, pulse cannons, flak explosions, and occasionally missiles, a giant cacophony of destruction takes form. Like that of a tornado, a bait balls life is fleeting but it can be devastating to both sides. Here it becomes a game of consolidated fire and attrition.
Best advice is avoid these situations – split your fleet in favor of objectives.
Try to avoid using missiles on any targets central to the bait ball and shoot for those on the outside. This will reduce the likelihood of indirect countermeasures affecting your missiles.
Never fly into a bait ball where the hostiles are numerically superior – this never ends well.
If a bait ball is stubbornly hanging around, drag the engagement into an obstacle. Using obstructions like capital ship wrecks forces bait balls to splinter into smaller fights.
In a bait ball there is no such thing as a kill thief. The objective is to obliterate the other team as fast as possible to reduce your own casualties. Consolidating fire can be the quickest means of turning the fight to your advantage.
Target ships by class and threat. A support ship can render all your efforts useless in seconds and should almost always be primary.
When engaging heavies try and avoid flying too close to your wing man on approach vectors. Heavies excel at area of effect damage – do not oblige them.