現代キリスト教音楽
Eventually, mainstream Gospel music companies tried (albeit weakly) to make their music appeal to the Christian baby boomers who represented the fastest-growing consumer market, but who were rejecting their traditional product lines. This reaction allowed songwriter Ralph Carmichael to publish a few pop-style (not rock) songs that were accepted even in some conservative circles. "He's Everything to Me" was probably Ralph's best-known song of this era, popularized in one of the first Billy Graham movies. If you listen to it, remember that Ralph wasn’t trying to keep up with the Beatles - the best he could do and stay signed to the label was to keep up with groups like The Lettermen (compare this song to their “Today”).
やがて、主流のゴスペル音楽会社は、最も急速に成長している消費者市場を代表するクリスチャンのベビーブーマーに自分たちの音楽をアピールしようと試みたが、彼らは伝統的な製品ラインを拒否していた。この反応により、ソングライターのラルフ・カーマイケルは、一部の保守的なサークルでさえ受け入れられるポップスタイルの(ロックではない)曲をいくつか発表することができました。「He's Everything to Me」は、おそらくこの時代のラルフの最も有名な曲で、ビリー・グラハムの最初の映画の1つで人気を博しました。この曲を聴いたら、ラルフがビートルズに追いつこうとしていたわけではなく、彼がレーベルと契約し続けるために最善を尽くしたのは、レターメンのようなグループについていくことだった(この曲を彼らの「Today」と比較してほしい)。 Following in Ralph's "not-quite-rock-and-roll" footsteps, singer Evie Tornquist brought a very light "pop" approach to music with Christian themes. One of her best examples is “Give Them All.” That said, she also supported Jesus music by “covering” some of the more mellow songs by artists like Larry Norman and André Crouch (described below) who, at the time couldn’t get any of their own work on Christian radio. I was not a huge fan of Evie when I was young, and her music does not exactly sound groundbreaking today, but now I realize that her label wasn’t trying to position her against, say the Rolling Stones, but against female pop singers like Dionne Warwick and Petula Clark, who were also huge on the charts in those days.
ラルフの「ロックンロールではない」足跡をたどり、シンガーのイーヴィー・トーンクイストは、キリスト教をテーマにした音楽に非常に軽い「ポップ」アプローチをもたらしました。彼女の最も良い例の1つは「Give Them All to Jesus」です。そうは言っても、彼女はまた、ラリー・ノーマンやアンドレ・クラウチ(後述)のような、当時クリスチャン・ラジオで自分の作品を得ることができなかったアーティストのよりメロウな曲のいくつかを「カバー」することで、イエスの音楽をサポートしました。若い頃はイーヴィーの大ファンではなかったし、彼女の音楽は今日では画期的に聞こえるわけではないけど、今になって気づいたんだけど、彼女のレーベルは彼女を、例えばローリング・ストーンズに対抗しようとしていたのではなく、ディオンヌ・ワーウィックやペトゥラ・クラークのような女性ポップシンガーに対抗しようとしていたんだ。 In 1968, a one-hit rock band called "People!" lost its lead singer, Larry Norman, to the Jesus Movement. After his break with the band, Norman released a studio-produced Capitol album with a clear Christian message (Upon This Rock, 1970). The most popular songs from the album were "Sweet, Sweet Song of Salvation" and "Wish We'd All Been Ready." (The latter became the single most influential song of the Jesus movement.) In addition to working with major record labels, Norman also started his own independent label, using a two-channel tape recorder to produce low-budget records for himself and fellow Jesus musician Randy Stonehill. Stonehill’s uniquely expressive voice, as well as his guitar and songwriting skill and his quirky sense of humor helped him to become a favorite of the emerging “Christian coffeehouse” circuit.
1968年、「ピープル!」という一発屋のロックバンドが、リードシンガーのラリー・ノーマンをジーザス・ムーブメントに奪われました。バンドでのブレイク後、ノーマンは明確なキリスト教のメッセージを持つスタジオ・プロデュースのキャピトル・アルバムをリリースした(Upon This Rock, 1970)。アルバムで最も人気のある曲は「Sweet, Sweet Song of Salvation」と「Wish We'd All Been Ready」でした。(後者は、イエス運動の最も影響力のある唯一の歌になりました。メジャーなレコードレーベルとの仕事に加えて、ノーマンは自身のインディペンデントレーベルを立ち上げ、2チャンネルのテープレコーダーを使って、自身と仲間のジーザス・ミュージシャン、ランディ・ストーンヒルのために低予算のレコードを制作した。ストーンヒルのユニークな表現力豊かな声、ギターとソングライティングのスキル、そして風変わりなユーモアのセンスは、彼が新興の「クリスチャン・コーヒーハウス」サーキットのお気に入りになるのを助けました。