Books
Unity Graphics Programming Vol. 1 by Indie Visual Lab (Japanese)
Unity Graphics Programming Vol. 2 by Indie Visual Lab (Japanese)
Unity Graphics Programming Vol. 3 by Indie Visual Lab (Japanese)
Unity Graphics Programming Vol. 4 by Indie Visual Lab (Japanese)
Unityシェーダープログラミングの教科書 ShaderLab言語解説編 by 染井吉野ゲームズ (Japanese)
Unityシェーダープログラミングの教科書2【反射モデル&テクスチャマップ編】by 染井吉野ゲームズ (Japanese)
Unityシェーダープログラミングの教科書3 ライティング&GI(大域照明)解説編 by 染井吉野ゲームズ (Japanese)
ユニティちゃんトゥーンシェーダーの コードをひたすら読む本 (Ver2.0.3対応版)by 染井吉野ゲームズ (Japanese)
Generative Programming 1 by Genera (Japanese)
Unity Shader Programming Vol.01 by XJINE's (Japanese)
Unity 5 実践シェーダプログラミング入門 by 高橋潤 (Japanese)
Mastering Unity Shaders and Effects by Jamie Dean (English)
Unity 5.x Shaders and Effects Cookbook by Alan Zucconi (English)
Unity 2018 Shaders and Effects Cookbook by John P. Doran and Alan Zucconi (English)
Physically Based Shader Development for Unity 2017: Develop Custom Lighting Systems by Claudia Doppioslash (English)
Unity Shaders and Effects Cookbook by Kenny Lammers (English)