ADSR エンベロープ
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Arguments: level, attack time, decay time, sustain level, release time. A, D, and R are in msec and S is in percent. This patch is used as an abstraction in various examples.
When you send this patch a positive trigger it schedules a line~ to do an attack and decay, and if zero, it starts the release ramp.
egative triggers cause the output to jump to zero and then attack (instead of attacking from the current location).
Objects such as "f" and "pack" can be given dollar sign arguments to initialize their contents from adsr's creation arguments. Inlets are supplied to change them on the fly.
引数:レベル、アタックタイム、ディケイタイム、サステインレベル、リリースタイム。A、D、Rの単位はミリ秒、Sの単位はパーセントです。このパッチは様々な例で抽象化して使用されています。
このパッチにポジティブなトリガーを送ると、ライン~がアタックとディケイを行うようにスケジュールし、ゼロの場合はリリースランプを開始します。
マイナスのトリガーでは、出力がゼロにジャンプしてからアタックするようになります(現在の場所からアタックするのではありません)。
f "や "pack "などのオブジェクトにドル記号の引数を与えて、adsrの生成引数からその内容を初期化することができます。インレットは、それらをその場で変更するために供給されます。