About Me
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SideRiver - Takuya Yokokawa
Meiji University, School of Interdisciplinary Mathematical Sciences, Department of Frontier Media Science, 4th year
I am working with the goal of "creating products with optimal relationships with people" and "improving existing products".
I am interested in product, especially service design.
My goal is to create products that have an optimal relationship with people and to improve existing products. I am interested in product, especially service design.
I am studying interaction design at university. In particular, I am focusing on the relationship between advanced technology and people, and am researching how advanced technology can penetrate society more quickly, and how to utilize advanced technology to positively change society in various complex fields. Therefore, we have background knowledge of both cognitive and perceptual characteristics of people, as well as computer characteristics and mechanisms.
In the future, I would like to apply this interaction design approach and my understanding of both design and engineering to work in a position where I can be involved in planning and service design, or in a managerial position where I can serve as a bridge between designers and engineers.
Why Interaction Design is important
Interaction design is the design of the relationship between people and goods/services.
Even if a product has the power to solve people's problems, it is meaningless if it does not reach the people who are suffering, and it cannot solve their problems if it is difficult for them to use. However, there are many products and services that are inherently difficult or inconvenient to use at a level that even the user does not perceive.
Interaction design optimizes the relationship between people and things, and reduces the inconvenience suffered by users to the maximum extent possible. By taking into account the characteristics of the persona users and the characteristics of the goods and services, we can develop a mechanism to deliver the goods and services to the persona users.
We believe that a service that does not cause users to feel stress subconsciously is a service that is somehow comfortable to use or that they will continue to use. Therefore, we believe that this design thinking is something that can be effectively utilized in today's competitive world.
SideRiver - 横川卓矢
「人と最適な関係のサービスを作る」「既存のサービスをより良くする」ことを目標に活動しています。
プロダクト、特にサービスデザインに興味があります。
大学ではインタラクションデザインを学んでいます。特に、先端技術と人との関係に着目し、先端技術をより早く社会に浸透させる方法や、先端技術を活用して社会をポジティブに変化させる方法を、さまざまな複合領域で研究しています。そのため、人の認知・知覚特性、コンピュータの特性や仕組みの両方について背景知識をもっています。
将来は、このインタラクションデザインの考え方と、デザインとエンジニアリングの両方の理解を活かして、企画やサービスデザインに携わったり、デザイナーとエンジニアの橋渡しをする管理職を目指したいと思っています。
インタラクションデザインが重要だと考える理由
インタラクションデザインとは、人とモノ・サービスとの関係性のデザインのことです。
人の悩みを解決できる力を持ったモノでも、悩んでいる人に届かなければ意味がないし、悩んでいる人が使いにくいモノであったら課題解決はできません。しかし、ユーザーも知覚できないレベルで、この様な使いにくさや不便さが内在しているモノ・サービスは少なくありません。
インタラクションデザインは、人とモノとの関係性を最適にし、ユーザーの被る不便さを最大まで減らすためのデザインです。ペルソナとなるユーザーの特性を考慮したり、モノやサービスの特性を考慮することで、ペルソナユーザーに届けるための仕組みを考えたりすることができます。
ユーザーが無意識下にストレスを感じることのないサービスは、なぜか使っていて心地の良いサービスであったり、継続して使ってもらえるサービスであると考えます。そのため、このデザイン思考こそ、競争の多い現代で有効に活用できるモノだと考えます。