ActorFx
クラウドプログラマビリティチームの最後の大きなプロジェクトは、2011年から2012年頃に始まったActorFxでした。このプロジェクトの目的は、今後の新しいクラウドプログラマビリティモデルの1つとして、アクターベースのプログラミングのエッセンスをクラウドに実装することを研究することでした。このプロジェクトでは、.NET FrameworkとCLRの開発に携わっていたブライアン・グランケメイヤーと、.NET FrameworkのスレッディングとTask<T> APIの開発に携わっていたジョー・ホーグが中心となって作業を進めました。
The last major project of the Cloud Programmability Team started around 2011-2012 and was ActorFx with the goal of researching the implementation of the essence of actor based programming in the cloud as one of the new upcoming cloud programmability models. Work on this project was led by Brian Grunkemeyer (who previously worked on .NET Framework and CLR) and Joe Hoag (who previously worked on the .NET Framework’s threading and Task<T> APIs).
ActorFx の実装は、Service Fabric(当時は Windows Fabric と呼ばれていました)の上に行われ、CLR と .NET の機能を利用して、マシンの境界を越えてデリゲートをシリアライズし、コードを効果的にリモート実行することができました。これらのアプローチのいくつかは、エクスプレッションツリーを使った別のアプローチとの間で論争になったことが証明されています。この技術を使って、Facebookのようなアプリケーション(ソーシャルネットワーク上の人々を表すアクターがいる)のサンプルアプリケーションがいくつか作られました。
Implementation of ActorFx was on top of Service Fabric (back then called Windows Fabric) and used CLR and .NET functionality available to serialize delegates across machine boundaries in order to effectly remote execution of code. Some of these approaches were proven to be contentious with alternative approaches using expression trees arising. Various sample applications for Facebook-like applications (with actors representing people on a social network) were built on top of this technology.
現在、Service Fabric上のアクターは、すぐに利用できます。詳しくは、Service Fabric Reliable Actorsをご覧ください。オーリンズはまた、大規模なHaloを動かすために使用されてきたバーチャルアクターで、この分野のイノベーションを開拓しました。
Today, actors on Service Fabric are available out of the box. For more information, see Service Fabric Reliable Actors. Orleans also pioneered innovations in this space with virtual actors which have been used to power Halo at massive scale.