Making an Interactive Dance Piece: Tensions in Integrating Technology in Art
I describe the research and creation journey of a choreographic dance piece called SKIN that I made with another choreographer, 3 dancers, 1 musician and 1 developer. The performance integrates interactive technologies mapping inner movement to sound and video on stage. We followed a research though practice method that includes iterative cycles of choreographic practice and interaction design. This generated a set of research questions that I address through experience explicitation interviews of both audience and creative team members. The interviews allow me to investigate the lived experience of making and attending the performance and the emergent relationships between dance, media and interaction as well as the tensions and negotiations that emerged from integrating technology in art. I discuss my approach as anti-solutionist and argue for more openness in HCI to allow artists to contribute to knowledge by embracing the messiness of their practice.
もう一人の振付家、3人のダンサー、1人の音楽家、1人の開発者とともに制作した「SKIN」という振付ダンス作品のリサーチと制作の道のりについて説明する。
この作品は、舞台上の音や映像に内なる動きをマッピングするインタラクティブな技術を統合したものである。
私たちは、振付の練習とインタラクションデザインの反復サイクルを含む、リサーチ・ウェブ・プラクティスの手法に従いました。
その結果、一連のリサーチクエスチョンが生まれ、観客とクリエイティブチームメンバーの両方に対して、経験探索型のインタビューを行うことで、その答えにたどり着きました。
このインタビューによって、パフォーマンスの制作と参加における生きた経験、ダンス、メディア、インタラクションの間に生まれた関係、そして芸術におけるテクノロジーの統合から生まれた緊張と交渉について調査することができる。
私は自分のアプローチを反解決主義として論じ、アーティストが彼らの実践の混乱を受け入れることによって知識に貢献できるように、HCIにおいてよりオープンであるべきだと主張する。
振付家,ダンサー,ミュージシャン,開発者の共同作業による振付ダンス作品「SKIN」の制作に焦点をあてている.
この作品では,舞台上の音や映像に動きを対応させるインタラクテ ィブな技術が統合されている.
マルチモーダルな情報だけでなく,空間的・時間的な手がかりも,ダンスパフォーマンスへの観客の参加とインタラクションを高めるために利用することが可能である
没入型ダンス・パフォーマンスの研究 『Skin Awareness』
「没入型投影と光のメディアを用いて」身体的知覚の概念を応用し、身体の領域と周囲の空間の限界をシフトさせる実験を行っている__
身体と空間に対する身体的知覚を変化させることで,通常の能力を超えた身体の新たな行動能力を探求した